sobota, 19 kwietnia 2014

Wzięłam "pigułkę". Posłuchaj mojej historii. - Giorgia Benusiglio, Renzo Agasso


Narkomania. Dosyć powszechny temat w dzisiejszych czasach. Narkotyki to coś w rodzaju zakazanego owocu – zabronione, jednak kuszą. „Tylko ten jeden raz. Tylko spróbuję.” – to często powtarzane zdania wśród młodych ludzi. Najpierw jest „tylko” jeden raz, później następny i następny, aż dochodzi do uzależnienia.

Wiele osób dzieli narkotyki na twarde i miękkie, uważając, że te drugie są nieszkodliwe. Niestety i one potrafią wyrządzić  sporą krzywdę.

Giorgia Benusiglio myślała tak samo. Ulotki podpowiadały, jak przyjąć tabletkę ekstazy tak, by nie wyrządziła żadnych skutków ubocznych. Dyskoteka, dobra zabawa i tylko jedna tabletka. Dlaczego nie? Przecież nic się nie stanie. Jak się później okazało, jedna tabletka może zabić.





„Wzięłam „pigułkę”. Posłuchaj mojej historii” to książka autorstwa Giorgii Benusiglio i Renza Agasso opowiadająca o tym jakie powikłania mogą wystąpić po zażyciu TYLKO jednej tabletki ekstazy. Książka ta  podzielona jest na cztery części: z punktu widzenia Giorgii, jej matki, ojca, a także lekarzy. Historia tej młodej dziewczyny pokazuje jak łatwo można stracić życie z powodu pigułki. To przez co przeszła jest wstrząsające. Szpital, przeszczepy wątroby, długa rehabilitacja. Tego nie da się wyrazić słowami.

„Miała pecha. Mnie to nie spotka.” -  na pewno wiele osób tak myśli, jednak Giorgia próbuje swoim przykładem udowodnić, że tak nie jest. Ta młoda kobieta poświęca całe swoje życie na walkę z narkotykami. Jeździ po szkołach i tłumaczy nastolatkom, jakie mogą być konsekwencje chwilowej bezmyślności… udowadnia, że od jednej tabletki można stracić życie.

Sądzę, iż warto przeczytać „Wzięłam pigułkę. Posłuchaj mojej historii” zwłasza, jeżeli narkotyki nas kuszą. Warto przekonać się o tym, co może się stać po ich zażyciu. Książka ta udowadnia, że nie ma czegoś takiego jak narkotyk twardy, czy miękki. Każdy może doprowadzić do śmierci.

Wadą tej książki jest to, że kręci się ona tylko i wyłącznie wokół jednego wydarzenia. W każdym rozdziale opowiadana jest w kółko ta sama historia, co z lekka nudzi. Mimo tego polecam tę książkę, szczególnie nastolatkom.

Ocena: 7/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam :D
Bardzo mi miło, że odwiedzasz mojego bloga.
Zachęcam do komentowania.
Pamiętaj o zachowaniu pełnej kultury!
Mam nadzieję, że jeszcze tu wrócisz.
Pozdrawiam!